Blogg for jobbsøkere og arbeidsgivere > For arbeidsgiver

For arbeidsgivere: Hvorfor lyse ut stillinger med målrettet Facebook-annonsering

Skrevet av: Ola Haug Letrud, digital markedsfører

Stillingsteksten er klar, budsjettet er satt og utlysningen skal markedsføres. Hvilke kanaler skal du velge?

Vi i Riksmedia as, som driver Kommunaljobb.no, har siden 2008 hatt som mål å tilby så kostnadseffektive produkter som mulig for våre kunder som søker nye medarbeidere. 

I 2012 nådde Facebook 1 milliard brukere og var allerede mye brukt til annonsering av produkter. Annonseverktøyet til Facebook var derimot ikke optimalisert for annonsering av stillingsutlysninger, men siden den gang har verktøyet blitt kraftigere, fått bedre analysesystem og gir oss mulighet til å konsentrere målgruppen såpass presist at vi kan være sikre på at annonsene våre vises kun til et kvalifisert utvalg kandidater. Siden 2015 har vi produsert flere tusen vellykkede Facebook-annonser for våre kunder.

Summen av disse faktorene; at dette verktøyet er såpass kraftig, erfaringen vi har opparbeidet oss gjennom flere år og produksjonen av tusenvis av målrettede annonser, gjør at vi oppnår vårt mål om å levere kostnadseffektive stillingsutlysninger for våre kunder. Segmenteringen vi gjør for å tilpasse målgruppen til hver enkelt stilling, ser vi på som et håndverk som vi er veldig stolte av.

I dag har Facebook nesten 3,5 millioner brukere i Norge, og 83% av disse er inne på Facebook daglig.* Dermed har vi en stor database som inneholder en mengde kvalifiserte kandidater i alle bransjer, som vi i Riksmedia AS vet hvordan vi skal treffe med våre annonser.

Vi påstår at Facebook-utlysning er den mest kostnadseffektive metoden å lyse ut stillinger på, så fremt aktøren som produserer annonsen er erfaren og kompetent. [Les mer om hvordan du skiller useriøse aktører fra seriøse aktører i bransjen her.]

Om du ønsker å bruke Facebook-annonsering som et supplement, eller som et fullverdig alternativ til dyrere og/eller mindre treffsikre kanaler, er vi sikre på at vi kan tilby deg akkurat det du er ute etter. 

Gitt at aktøren dere velger har kompetansen og erfaringen som trengs, er dette de beste argumentene for å lyse ut stilling med målrettet Facebook-annonsering:

  • Kostnadseffektivt
  • Annonsen vises til nøye segmentert målgruppe, basert på kvalifikasjoner til stillingen
  • Budsjett kan justeres etter behov
  • Mulighet for organisk engasjement (likerklikk og delinger som øker antall visninger uten ekstra kostnad)
  • Godt og lett forståelig statistikksystem
  • 3,5 millioner brukere i Norge*
  • Annonsene vises også på Instagram (2,4 mill brukere*), som er eid av Facebook

*Ipsos SoMe-tracker Q2 2019

Ønsker din bedrift mer informasjon eller et godt tilbud på Facebook-annonsering av deres stillingsutlysning? Kontakt oss i dag. 

Se Kommunaljobb sitt annonsebibliotek med aktive annonser på Facebook her