Sola kommune

Sola er en mellomstor kommune med rundt 26 000 innbyggere, sentralt beliggende på Nord-Jæren - i hjertet av den dynamiske Stavanger-regionen. Kommunen har en betydelig offshoreindustri, internasjonal flyplass og godt utbygde tilbud innen helse og omsorg, skole og kultur. Vi jobber kontinuerlig med forenkling, forbedring og fornying.

21/06/2019
SØKNADSFRIST. 27.07.2019 Kort om stillingen Fast 100 % stilling (37,5 t/u) som personalkonsulent. Vi ønsker deg som har erfaring innen personalområdet. Det betyr at du kan ta avgjørelser på sparket, du kan personalområdets regelverk og du liker å jobbe i et hektisk arbeidsmiljø.  Arbeidssted Rådhuset i Sola kommune, for tiden i midlertidig rådhus i Kanalsletta 3 på Forus. Vi flytter til nytt rådhus i Solakrossen i nov/des 2019. Stillingen ligger under organisasjonsavdelingen, team personal og lønn.  Arbeidsoppgaver Personal og lønn er viktig stab for alle tjenesteområder og for ansatte. Hovedoppgavene er innen veiledning av medarbeidere og ledere. Rådgiving innen tariff, erkjentlighet, velferdsordninger, rapportering og rådgiving innen pensjon, velferd og lønn. Personal og lønn jobber mye med utvikling og forenkling av arbeidsoppgaver, du blir en bidragsyter for dette arbeidet. Det er til tider hektisk og du må beherske å kunne ta imot mange ulike innspill og gjøre de om til gode løsninger. Annet forefallende arbeid  Kvalifikasjoner Vi ønsker deg med høyere relevant utdanning, men lang erfaring på området kan kompensere for manglende utdanning. Relevant erfaring fra personalarbeid, spesielt fra offentlig virksomhet er ønskelig Ønskelig med kunnskap innen offentlig pensjon Gode datakunnskaper  I tillegg kreves gode norskkunnskaper muntlig og skriftlig.  Personlige egenskaper Du må ha gode relasjonelle ferdigheter, det vil si at vi trenger deg som kan jobbe selvstendig, men samtidig evner å gjøre de rundt deg gode. Vi forventer at du er åpen og kan skape trivsel samtidig som du er ryddig og systematisk innenfor arbeidsområdene. Du er dermed løsningsorientert og ikke redd for å spille på de rundt deg  Vi tilbyr Sola kommune har fleksibel arbeidstid, med gode og dyktige kollegaer. Diverse velferdsordninger og gode pensjons- og forsikringsordninger.  Ansettelse skjer forøvrig på de vilkår og med de plikter som fremgår av utlysing, og de til en hver tid gjeldende lover, reglement og tariffavtaler.  Lønn i henhold til lokal lønnspolitikk Søknad sendes Søknadsskjema finner du ved å klikke på "Søk på stilling".  Deltidsansatte som har lavere stillingsprosent og som er kvalifisert for den utlyste stillingen, kan gjøre krav på fortrinnsrett. Slikt krav må fremsettes tydelig i søknaden.  Vennligst ikke send inn vitnemål og attester. Dette må du ta med deg på et eventuelt intervju. Spørsmål om stillingen Kontaktperson: Monica Hagen Samsonsen Stillingstittel: Leder personal og lønn Telefon: 51 65 30 49 476 52 041
Sola kommune Sola, Norge
21/06/2019
SØKNADSFRIST: 27.07.2019 Kort om stillingen Midlertidig 100 % stilling (37,5 t/u) frem til og med mars 2020, med mulighet for forlengelse. Stillingen som lønningskonsulent er en spennende stilling der man jobber med mange forskjellige oppgaver innen lønn og fravær. Stillingen ligger under team personal og lønn.  Arbeidssted Rådhuset i Sola kommune, for tiden i midlertidig rådhus i Kanalsletta 3 på Forus. Vi flytter til nytt rådhus i Solakrossen i nov/ des 2019. Stillingen ligger under organisasjonsavdelingen, team personal og lønn.  Arbeidsoppgaver Ordinært lønnsarbeid. Faglig rådgivning innen regelverk for sykefravær, foreldrepenger og ellers det vi kan få refundert for innen folketrygdloven. Arbeid med refusjoner fra NAV innenfor folketrygdloven. Behandling og registrering av fødselspermisjoner, egenmeldinger og sykemeldinger. Rådgiving innen lønnsområdet. Andre forefallende kontoroppgaver kan bli tillagt stillingen. Kvalifikasjoner Erfaring fra Visma HRM- Lønn Erfaring fra lønnsarbeid Ønskelig med erfaring innen refusjoner fra NAV Gode datakunnskaper. Vi ønsker oss deg med høyere relevant utdanning, men lang erfaring på området kan kompenseres for manglende utdanning.  I tillegg kreves gode norskkunnskaper muntlig og skriftlig.  Personlige egenskaper Du må ha gode relasjonelle ferdigheter, det vil si at vi trenger deg som kan jobbe selvstendig, men samtidig evner å gjøre de rundt deg gode. Vi forventer at du er åpen og kan skape trivsel samtidig som du er ryddig og systematisk innenfor arbeidsområdene. Du er dermed løsningsorientert og ikke redd for å spille på de rundt deg.  Vi tilbyr Sola kommune har fleksibel arbeidstid, diverse velferdsordninger og gode pensjons- og forsikringsordninger. Vi tilbyr en trivelig arbeidsplass med veldig gode kollegae. En variert og spennende jobb med store utviklingsmuligheter.  Ansettelse skjer forøvrig på de vilkår og med de plikter som fremgår av utlysing, og de til en hver tid gjeldende lover, reglement og tariffavtaler.  Lønn i henhold til lokal lønnspolitikk Søknad sendes Søknadsskjema finner du ved å klikke på "Søk på stilling".  Deltidsansatte som har lavere stillingsprosent og som er kvalifisert for den utlyste stillingen, kan gjøre krav på fortrinnsrett. Slikt krav må fremsettes tydelig i søknaden.  Vennligst ikke send inn vitnemål og attester. Dette må du ta med deg på et eventuelt intervju. Spørsmål om stillingen Kontaktperson: Monica Hagen Samsonsen Stillingstittel: Leder personal og lønn Telefon: 51 65 30 49 / 476 52 041
Sola kommune Sola, Norge